.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آتش زدن پرچم «اسرائیل» در لیبی در پی دیدار مقامات لیبی با تل‌آویو
هزاران لیبیایی پس از دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تظاهراتی ضد دولتی، پرچم این رژیم را آتش زدند.
آتش زدن پرچم «اسرائیل» در لیبی در پی دیدار مقامات لیبی با تل‌آویو

شمال نیوز : وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از نشست هفته گذشته میان «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «نجلاء منقوش» وزیر خارجه دولت «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر لیبی پرده برداشت.

 

به گزارش المیادین؛ در پی اعلام رسانه‌ای این نشست محرمانه از سوی مقامات تل آویو، موجی از محکومیت از سوی احزاب سیاسی و شهروندان لیبی ضد این دیدار فرا گرفت.

 

در همین ارتباط، مردم معترض و خشمگین در شهر‌های مختلف لیبی از جمله در شهر بندری «زاویه» و «تاجوراء» با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه قضایی نجلاء منقوش وزیر خارجه دولت لیبی شدند.

 

از سوی دیگر، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی لیبی با مسئول خواندن شورای حکومتی در لیبی خواستار توضیح درباره این دیدار شدند.

 

حزب عدالت و لیبی با محکوم کردن مقامات دولتی لیبی خواستار برکناری فوری وزیر خارجه شدند و این اقدام ننگین را توهین به احساسات همه مردم لیبی و تجاوز به خطوط قرمز مردم لیبی دانست.

 

«خالد الشمری» رئیس سابق شورای وزیران لیبی با محکوم کردن این نشست گفت: دولت ربیبه همه خطوط ممنوعه دینی، ملی و قانونی را در پی این دیدار درهم نشکسته است.

 

الشمری خواستار کناره گیری دولت در پی نشست محرمانه مقامات لیبیایی با سران رژیم صهیونیستی شد.

 

حزب التغییر لیبی نیز با محکوم کردن این دیدار خواستار عذرخواهی دولت شد.

 

رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری از خشم مردم در شهر‌های مختلف لیبی اعلام کردند که از شهر تاجوراء واقع در شرق لیبی گزارش شده است که هزاران لیبیایی با بستن خیابان اصلی شهر خواستار عذرخواهی دولت لیبی شدند.

 

عقب نشینی دولت لیبی در پی احساسات ضد صهیونیستی سراسری در لیبی

در تازه‌ترین تحولات از لیبی، خبرگزاری المیادین لحظاتی پیش گزارش داد که در پی التهابات و خشم سراسری مردم لیبی علیه دیدار هفته گذشته وزیر خارجه دولت لیبی با همتای صهیونیستی خود در رم، وزرات خارجه دولت ربیبه با صدور بیانیه‌ای از پایبندی کامل مجدد دولت به اصول اساسی ملی کشور درباره قضایای اصلی امت عربی و اسلام درباره آرمان فلسطین تاکید کرد.

 

در همین ارتباط، از لیبی خبر می‌رسد که وزرات خارجه در بیانیه فوری خود با گزارشی در خصوص دیدار هفته گذشته وزیر خارجه دولت لیبی با همتای صهیونیستی در رم ایتالیا اعلام کرد که وزیر خارجه لیبی با هرگونه دیدار با نمایندگان صهیونیستی بار‌ها مخالفت کرده است و موضع این دولت در برابر آرمان فلسطین ثابت است.

 

در این بیانیه آمده است که دولت لیبی به شکل قاطع هرگونه دیدار با مقامات صهیونیستی را رد می‌کند و بار دیگر بر پایبندی خود بر قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین تاکید می‌کنیم.

 

این بیانیه می‌افزاید: آنچه که در رم اتفاق افتاد، دیداری غیر رسمی و بدون هماهنگی از قبل بود که در جریان دیدار وزیر خارجه لیبی با همتای ایتالیایی رخ داد و هیچ گونه مذاکرات و توافقنامه‌ای با مقامات این رژیم مورد گفتگو قرار نگرفت، بلکه لیبی اصول اساسی و غیر قابل خدشه خود در برابر فلسطین را در این دیدار غیر رسمی تاکید کرد.

 

وزارت خارجه لیبی آنچه که از زبان رسانه‌های عبری و بین‌المللی درباره این دیدار منتشر شده است را به طور مؤکد و کامل رد می‌کند.

 

در بیانیه وزارت خارجه لیبی آمده است که دولت لیبی به طور تام و تمام هرگونه سازش با این رژیم را رد می‌کند و بار دیگر موضع ثابت و محوری خود را درباره آرمان فلسطین تاکید می‌کند.

 

روز یکشنبه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای از نخستین دیدار بی‌سابقه هفته گذشته وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی خود با سرپرستی وزیر خارجه ایتالیا در رم خبر داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.